Rescrierea istoriei recente și consecințele ei

ECHILIBRU

        Observ, nu fără îngrijorare, un extrem de periculos proces de rescriere, deformată și manipulatorie, a istoriei recente. Unii care nu au trăit și nu au cunoscut direct evenimentele, scriu, cu o lejeritate uimitoare, despre ce am trăit noi, ceilalți, și în comunism, și după aceea. Mai mult , au pretenția că dețin tot adevărul, că lucrurile pe care le știu ei-mijlocit-reprezintă singura variantă valabilă. Trebuie să gândești ca ei, să accepți că ai trăit ce spun ei, nu ce ai trăit tu. Și totul afirmat, într-un spirit de intoleranță de care credeam că am scăpat, măcar parțial, după mai bine de un sfert de secol de democrație. Este motivul pentru care încerc să dau niște răspunsuri unor astfel de încercări. Nu am avut niciodată pretenția că dețin adevărul. Dar am dreptul, și obligația, să prezint partea mea de adevăr. Cu atât mai mult cu cât sunt, nu…

Vezi articol original 1.126 de cuvinte mai mult

Lasă un răspuns

